Articles
Ana Forcinito, “Hijas, madres y brujas: las envolturas sonoras de lo documental y la acusmaticidad corporizada feminista”
Guillermina Laura Peña-Sandoval, “La creación de conocimiento en Matsa’a: una historia mixe de Ana Matías Rendón (2018)”
Giovanni Antonio Pizardi Villaverde, “Educational Projects and Andean Utopia in When Rains Became Floods by Lurgio Gavilán”
Osvaldo Cleger, “Las voces del fonógrafo: Poesía y nuevas tecnologías en el cambio de siglo americano”
Salvador Mercado Rodríguez, “The Problem of the Implicit Analogy and the Interplay of Race and Gender in Anacristina Rossi’s Limón Blues”
Nancy J. Gates-Madsen, “Irony’s Edge in a World Without Borders: Destabilizing the Binary Rhetoric of Migration in Yuri Herrera’s Señales que precederán al fin del mundo”
Wojciech Tokarz, “Translating Indigeneity into Mainstream Culture in Argentina originaria by Darío Aranda”
María Victoria Albornoz, “Los niños como umbrales de paso en ‘El chico sucio’ de Mariana Enríquez y Los niños de Carolina Sanín”
Jorge Camacho, “De perros y cimarrones: La violencia de lo abyecto en ‘El Ranchador’ de Pedro José Morillas”
Pedro de Jesús Gonzales Durán, “Andean Actancy: The Role of Objects in Yuyachkani’s Antígona”
Victoria Jara, “Poetics of Environmental Care in Contemporary Latin American Women Filmmakers: On Politics of Interdependence”
Yandrey Lay, “Pablo Palacio: el mundo es un cubo y también ¿un fractal?”
Francisco Chen-Lopez, “Unveiled: A Gendered Body as Representation of the Chinese Diaspora in Puerto Rico in Eduardo Lalo’s Simone”
Nicolás Aguía Betancourt, “Ahayu-Watan: Gamaliel Churata’s Ontogenetic Philosophy of Memory”