revista de literatura y cultura latinoamericana e indígena

Chasqui 50.2 (November 2021)

Homage – Honoring the Work of David William Foster

Invited Editors: Daniel Holcombe (Georgia College and State University) and Daniel Altamiranda (Pontificia Universidad Católica Argentina)

Daniel Holcombe, “David William Foster Presents ‘Hispanic Studies: The Humanities Vanguard’ at Clemson University”

Daniel Altamiranda, “Alteraciones en el modo de investigación de lo queer. Contribución de David William Foster”

Salvador Oropesa, “How to Study Contemporary Mexican Cinema: The Case of David William Foster”

Jonathan A. Allan, “Rural Eroticism in Marcos Zimmerman’s Desnudos sudamericanos

Marcela Croce, “Brasil en la experiencia sensible de un latinoamericana”

Oswaldo Estrada, “Border Violence and Broken Dreams in 21st-Century Mexican Literature”

Ignacio López-Calvo, “Resemanticizing Yamato-damashii in Los samuráis de México

Patrick Thomas Ridge, “Full-Frontal Fútbol: Macho Bodies and Homoaffectivity in Martín Farina’s Fulboy

Articles

Greg Przybyla, “Roberto Arlt and the Subversive Gaucho: Reframing Meaning in Early Twentieth Century Buenos Aires”

Alexandra Rodriguez Sabogal, “From Liberation Theology to Feminist Ecotheology: Rewriting the Parable of the Prodigal Son in Jorge Amado’s Tieta de Agreste

William J. Ryan, “Towards a Politics of Friendship in 45 días y 30 marineros (1933) by Norah Lange: From the Critique of Fraternity to Liberty, Equality, and Cordiality”

Mónica González García, “Favelas de la ciudad letrada: marginalidades, mediaciones y palabras especializadas de Quarto de despejo a Cidade de Deus

Bibiana Fuentes, “Sátira del fracaso ético de la madre monstruo, la monja diablo y el ídolo de barro de Memorias por correspondencia de Emma Reyes”

Benjamin Fraser. “Down Syndrome Ensembles, Autonomy and Disability Rights in Maite Alberdi’s The Grown-Ups (2016)”

María Esther Castillo G., “Quién asesinó a Mr. Copeland: Éste era un gato de Luis Arturo Ramos”

Carmen J. Jiménez, “Ambivalencia racial encubierta en Pobre negro de Rómulo Gallegos”

Juliana Fillies Testa Muñoz, “Símbolos da masculinidade na obra de Flávio de Barros. Uma leitura das fotografias de Canudos sob a ótica do gênero”

Emily E. Frankel, “When Surviving is Not Enough: From Militancy to Collaboration (On the Ethical Implications of Researching the Political Transformations of Marcia Alejandra Merino Vega, Luz Arce Sandoval, and María Alicia Uribe Gómez”

Patrícia H. Baialuna de Andrade, “Perspectives em dispersão: trauma e silêncio em Pontos de fuga, de Milton Hatoum”

Krzysztof Kulawik, “Sexualidade transbordada na textualidade neobarroca de Hilda Hilst”

Adolfo Béjar Lara, “Central American Migration and the War on Drugs: The Politics of Representation in Óscar Martínez’s The Beast

Hernán Medina Jiménez, “Bellatin y las Políticas de la Literatura: El Valor de la Alteridad en Escritores Duplicados/ Narradores mexicanos en París

Jorge Camacho, “Una comunidad de dolientes: los poetas y los indígenas en la poesía cubana decimonónica”

Scott Weintraub, “On Vision and Sacrifice in Raúl Zurita’s Purgatorio (1979)”

Geoff Guevara-Geer. “The relación between Hispanics, the Body, and the American University: Genre Trouble in Spanglish and Real Women Have Curves